Lavazza
Příběh firmy Lavazza začal už v roce 1885, kdy bylo Luigi Lavazzovi 25 let a s pár lirami v kapse se stěhuje do Turína, aby zde později založil svůj vlastní byznys. Předtím ale sbírá zkušenosti jako skladník a živí se dalšími podobnými pracemi. Lavazza byla založena roku 1895 v Turíně jako koloniál, kde se prodávalo všechno možné.
Protože se Luigi odjakživa snažil být nejlepší v tom, co dělá a neustále se chtěl zdokonalovat, zjistil, že se musí zaměřit na něco, v čem si je schopen udělat jméno a co mu přináší nejvíce peněz. A tím nebylo nic jiného než káva. Ve svém koloniále začal pražit kávu a od té doby pokračuje společnost Lavazza v tvorbě unikátních inovací a tradic tak, aby přinášela tu nejlepší kávu nejen Italům, ale celému světu.
V roce 1915 se Lavazza stala jedním z nejvýznamnějších importérů a pražíren kávy v Itálii. Lavazza totiž udělala revoluci v používaných materiálech při balení kávy (nazývaný pergamen), který zachová veškeré aroma a vůni čerstvé kávy.
Ve 30. letech navíc Lavazza pořizuje první dodávku, prostřednictvím ní dopravuje čerstvou kávu svým zákazníkům. Tento krok zaznamenal velký úspěch a zanedlouho už pořizují další dvě dodávky. Poprvé v roce 1946 se objevuje logo společnosti Lavazza, které vytvořilo Aerostudio Borghi, a tak sáčky s vynikající kávou uvnitř jsou lehce identifikovatelné na celém trhu.
Na fungování firmy se podílí celá rodina, zejména poté, kdy starý pán Luigi Lavazza v roce 1949 umírá.
V roce 1950 se objevuje úplně první reklama v rádiu a v tisku na kávu Lavazza s heslem: „nebe v šálku Lavazza“. Rok 1957 znamenal první krok k industrializaci, vybudoval se závod v Corso Novara v Turíně, kde je nyní centrála společnosti. V roce 1965 byla uvedena do provozu produkční linka v Settimo Torinese, která se stala největší pražírnou v Evropě. V roce 1971 představila Lavazza jako první vakuově balenou kávu do hliníkových fólií, čímž se jí podařilo být zase o něco výjimečnější než ostatní firmy. V této době také uvádí na trh nové druhy kávy jako “Qualità Rossa”. Od roku 1997 má společnost Lavazza ISO 9001 Certifikaci kvality, což ji zavazuje k 25 000 kontrol ročně v její produkci. Začátkem 21.století se Lavazza věnuje zejména Společenské odpovědnosti firmy a zakládá nadaci Lavazza. Každý rok Lavazza nakoupí okolo 2,3 miliónů pytlů zelených zrn kávy asi z 25 zemí.
Lavazza je společností, která od počátku přicházela s inovacemi, moderním marketingem a snahou být nejlepší v odvětví. Nezapomíná přitom na společenskou odpovědnost a podporu trvale udržitelného rozvoje nejen v zemích, kde nakupuje kávu.
Žádné produkty značky Lavazza nebyly nalezeny...